Under treet (og fredelige juledager)

Endelig har julefreden virkelig senket seg over huset, med fyr i peisen, malende katt, få – og koselige! – planer, kaffe på kjelen, tøfler på føttene og julemusikk på anlegget. Det er godt å være til disse dagene. Julekvelden var veldig koselig, og i går var vi på tradisjonell dansk julefrokost hos gode venner i Løten. Like hyggelig som alltid.

Jeg tenkte vi kunne ta en liten titt på noe av det som lå under juletreet til meg – det var så mye fint!

Tilskudd til smykkeskrinet: Smykke med rosa stein fra Cecilie Melli fikk jeg fra fineste Tine, og den nydelige, lille kolibrien i sølv fra Hasla var årets kjærestegave. Jeg ble så glad for begge to!

Lommespeil med Audrey Hepburn fra Julie Marlen. Audrey skal få bo i veska mi fra nå av.

Blyanter i Orla Kiely-design fra Loi. De er så fine at jeg nesten ikke tør å bruke dem.

Pinhole-kamera, også fra Loi. Det er laget av resirkulert papir, og bruker 35mm-film. Ståle og jeg skal bygge det i romjula, jeg gleder meg!

Et lite brett med et lite kaffeslabberas på og et nytt medlem til Mummikopp-familien vår, fra kjæresteforeldrene. Jeg føler meg helt bortskjemt.

Fikk dere noe fint til jul? Håper dere har gode juledager!

14 thoughts on “Under treet (og fredelige juledager)

  1. jeg fikk min første ipod! nano! alle mine tidligere mp3spillere har kostet tohundre på clas ohlson, så det var innmari stas, altså, ikke pga prisen, men fordi jeg nå endelig kan ha litt sortert musikk og spillelister og sånne saker i LOMMEN. også er den rosa og blank. veldig fin.

    nydelige smykker du har fått.

    og du får kort en gang i januar, altså. ❤

    • Å, så fint! Det er stas å ha en god mp3-spiller. Og ja, jeg synes smykkene var helt nydelige. Og nå gleder jeg meg til å få kort av deg, så koselig.

  2. Så herlig lommespeil! Ikke dumt å kunne ta med seg Audrey rundt omkring! Du har fått mange fine gaver, og det er jo ikke rart, så snill som du er. Hihi. Takk for i dag, jeg gleder meg til ny Hamar-tur på onsdag! Kos deg masse i mellomtiden!

  3. så fine ting du fikk! jeg fikk mye fint, så mye fint at det tok noen dager før jeg innså at jeg ikke fikk noen mummiting. fikk bøker og ipad (overrasket!!) og harry potter + ringenes herre på bluray. yey!

  4. Veldig søte gaver du har fått!
    Jeg og. Coming up soon.
    I dag er det fars favorittjulegave jeg beretter om!

    Skjønn juletid til deg Ine!

    Fra Ellen

  5. Så fint at du likte speilet, måtte kjøpe det, siden du nesten har likt hår som henne på det bildet! :)Jeg fikk sko, klær, sminke og nesten alt på ønskelista mi!

Legg igjen en kommentar

