2011: januar til juni

Året nærmer seg slutten, og da kan det være fint å se litt tilbake på det som har vært. Så her kommer første del av en liten oppsummering av 2011 på Koffeine.

Januar

I januar ble Ståle og jeg fotografert av Tine Katrine i Botanisk hage.

Jeg bakte skikkelig gode blåbærmuffins og kladdkake.

Også lagde jeg en liste med sånt som er fint å gjøre når man er kjærester, der «å gjemme små beskjeder som den andre kan finne. I matboksen, på speilet, i kjøleskapet, i toalettmappa, i müslien» var et av punktene.

Februar

I februar spiste drømte vi oss litt bort til Frankrike ved å spise lunsj på Hotel Havana og Birkelundens lille franske ostebutikk.

Jeg lengtet til vår, til å gå i drömmakjolen min og til kirsebærblomstene blomstet i Botanisk hage.

Jeg lagde et innlegg med hvilke ting som alltid gjør meg glad. En kopp rykende kaffe, å bli kyssa på øyelokket, Black Books, Gilmore girls og å få en fin kommentar på bloggen var med. Lista gjelder fremdeles!

Mars

I mars lagde jeg masse god mat, og postet flere oppskrifter på kjøttfri mandag.

Vi dro til Finse for å gå på ski, og jeg kom meg opp alle bakkene, og ned igjen også (selv om jeg datt omtrent hundre ganger). Også spiste vi vafler, så klart.

Jeg skrev et innlegg om å ha et slør av tristhet over seg, men gledet meg også over koselige fredagsfrokoster med Synne, frisørbesøk på Balanzera og rosa roser fra Blomsterhandler Andersen.

April

I april hadde jeg Oslo-påske mens Ståle reiste nordover til familien sin. Jeg grudde meg på forhånd, men klarte meg fint med Tove Jansson på bussen til jobb, koselige og travle dager med klekking av kyllinger, lamming og masse besøk på museet, og Ben & Jerry’s og serier på kveldene.

Også kom våren til Oslo! Med solrike dager, blomstrende trær og fine frokoster på kafé.

Mai

I mai hadde jeg tre eksamener. For å gjøre eksamensperioden så hyggelig som mulig, lagde jeg ofte pannekaker eller scones til frokost, og startet gjerne dagen med en episode Gilmore girls.

Ståle og jeg hadde en fin date med middag på Trattoria Popolare og konsert med Sufjan Stevens. Jeg hadde på meg min lille sorte – for øvrig årets beste (kjole)kjøp.

Vi bestemte oss for å kjøpe leilighet, og gikk på masse visninger. Dessverre tapte vi alle budrundene, så da trøstet vi oss heller med litt høy sjokoladekake. Og med tanken på at som gjeldsslaver ville vi nok ikke kunne kjøpe så mye høy sjokoladekake på kafé.

Juni

I juni kjøpte Ståle og jeg oss nytt kamera, et Olympus PEN E-PL1, som vi ble veldig fornøyde med.

Jeg skrev et innlegg om kroppen min, for minne meg selv og andre på hvor fantastiske vi egentlig er: Så kjære kroppen min. Du er bra. Takk for at du lar meg løpe, klemme, rusle, falle, reise meg igjen, utforske, kysse, danse, gå med kjole og hoppe. Egentlig er du ganske fin. Jeg har aldri fått en så overveldende respons på et innlegg verken før eller senere.

Vi malte nesten hele leiligheten vår, og jeg lagde min helt egen Marimekko-stol.

Jeg hadde masse fregner på nesa.

Og sommerjobb på Folkemuseet. Frimorgenene mine tilbrakte jeg stort sett på Liebling med fine frokoster.

12 thoughts on “2011: januar til juni

  1. Veldig koselig å se tilbake. Jeg fant bloggen din etter at du hadde skrevet innlegget om kroppen din, tror det var mange som linket rundt det innlegget, og det skjønner jeg godt! 🙂

  2. Dette var utrolig flott lesing, Ine. Jeg oppdaget mange nye fine innlegg fra deg gjennom det, og mange nye sider. Ikke minst innlegget om kroppen som var heeelt fantastisk. Hurra for kropp, og det nye året, og hurra for våren som snart( hmm?) kommer!

  3. Hei, så fint. Jeg begynte å følge bloggen din i sommer og hadde gått glipp av en del innlegg. Så takk. Jeg liker det du skriver. Håper året ditt blir fantastisk og fargerikt! ❤

Legg igjen en kommentar

