2011: Juli til desember

Juli

Da det ble juli hadde jeg fortsatt et par uker igjen med sommerjobbing, samtidig som vi malte leiligheten. Jeg tok med meg rabarbra hjem fra museet, og lagde små rababrasmuldrepaier flere ganger.

De dagene jeg hadde fri, spiste jeg ekstra gode frokoster sammen med Ståle eller alene, hjemme eller på kafé. Sånn for å kompensere for frokostblandingen jeg slukte på fem minutter de dagene jeg jobbet.

Da den siste arbeidsdagen min for sommeren var over, gikk Ståle og jeg ned til Paradisbukta for å grille og bade. På vei hjem igjen, i Kongeskogen, fridde Ståle – og jeg sa ja, ja, ja!

Vi dro på ferie til idylliske Mollösund, der vi bodde på en gammel prestegård omgjort til pensjonat. Etter noen dager reiste vi videre til Göteborg.

Vi kom til Göteborg 22. juli. Det ble en trist og rar helg. Etter to dager dro vi til Oslo for å være sammen med vennene våre, og gå i rosetog.

August

De første augustdagene tilbrakte vi i Efjord sammen med familien til Ståle. Vi brukte dagene til å lese bøker, sole oss, bade i et tjern, dra på båttur, drikke kaffe og bare være sammen.

Etter noen dager i nord reiste vi til Hamar, og der fikk vi besøk av min fine kusine Lisabeth. Vi ble i Hamar i nesten to uker, og jeg innredet rommet mitt der, vi begynte så smått å legge bryllupsplaner, vi badet i Mjøsa, gikk lange turer og hadde koselige kvelder med god mat og vin.

Vel hjemme igjen i Oslo var det begynnende tegn på at høsten nærmet seg. Og jeg begynte å se Gilmore girls fra begynnelsen av igjen.

Jeg ble 24 år, og feiret med koselig kjærestefrokost, å prøve brudekjole sammen med venninner, brownies på kafé, ta-med-indisk, tett nese og film.

September

I september ruslet jeg i Oslos gater med Marimekko-paraply og rosa leppestift fra Clinique.

Ståle hadde bursdag, og jeg postet en reprise av et innlegg om hvorfor jeg bestemte meg for ham. Vi feiret med god frokost, middag med gode venner på Villa Paradiso og drinker på Aku Aku.

Jeg vant fine støvler i en give away hos Mammadamen, begynte på et nytt semester på Blindern og gledet meg stort over å ha Bröderna Lejonhjärta og Vem ska trösta Knyttet? på pensum.

På museet fikk vi en liten Mons, og jeg passet dyrene og snakket med besøkende annenhver helg i 50-tallsfjøset.

Også skrev jeg et langt innlegg om å være vegetarianer.

Oktober

oktobers aller første dag tok Ståle og jeg trikken til Frogner for å spise lunsj på Kolonihagen. Etterpå kjøpte vi makroner og mørk sjokolade, ruslet hjem gjennom Slottsparken og hadde en koselig filmkveld. Jeg hadde klippet håret ganske kort.

En torsdag leste jeg ut Bröderna Lejonhjärta på en kafé, og traff Ina og Maren på en annen.

Jeg fikk en nydelig gammel ring i gave av bestemor.

November

November starter jeg med å skrive et innlegg om fine ting man kan gjøre i november.

Jeg spiste helst grøt til frokost.

En lørdag spiste Ståle og jeg pannekaker på Nighthawk Diner.

Jeg koste masse med Mons på jobb, og eksamensperioden min startet. En novembersøndag kom jeg hjem til flink studine-brownies i kjøleskapet, som Tore og Ann Jorunn hadde bakt. Fint!

Desember

I begynnelsen av desember var min første eksamen levert, og jeg feiret med litt lørdagsfri sammen med Ståle.

På Lucia-dagen var det to dager igjen til jeg fikk juleferie, og jeg satt med nesa i bøkene både dag og natt, mens Ståle hadde feber. Gleden var derfor veldig stor da Joy-Loi og Gard kom innom med lussekatter til oss!

Så ble det endelig jul!

Det var mitt 2011. Takk for alle som har lest, alle kommentarer og hyggelige linker. Jeg setter veldig pris på alle som titter innom her, uten dere ville det ikke vært noen Koffeine-blogg. Håper dere vil følge med videre i året som kommer. Godt nytt år!

17 thoughts on “2011: Juli til desember

  1. Har lest igjennom hele året ditt. Jeg oppdaget bloggen din helt på tampen av året, og det er facinerende hva det er som får meg til å stoppe ved en blogg og legge den til på lista mi. Din er en av dem. Jeg kan ikke si hva det er du gjør, for jeg er ikke helt sikker, men du klarer å skape nærhet og gi en følele av at jeg kjenner deg selv når du skriver lite og bare viser bilde av en kake. Det er magisk med blogg når den er så fin som din! Takk for at jeg får lese, jeg fortsetter i det nye året. Skjønt nytt år til deg fra meg!
    Ellen

  2. Tusen takk for at jeg har fått følge deg gjennom året Ine! Jeg gleder meg til å følge deg videre. Jeg blir fortsatt like glad av å lese bloggen din. Du klarer å fange øyeblikkene og å formidle dem til oss. I bunn å grunn er det jo det livet består av, øyeblikk….. Jeg ønsker deg et vidunderlig 2012. Du fortjener alt det beste min venn. Varm nyttårsklem og gode tanker fra Toril

  3. Morsomt å se at jeg skriver «bunn å grunn» til en norsklektor in spe 🙂 Vel – du får bære over med meg 🙂 Kan skylde på senskader av sms-språket kanskje? 🙂

  4. Godt nytt år, Ine. Det er så fint å lese om livet ditt. Jeg blir glad av det. Det er så fullt av små og gode øyeblikk:)

  5. du er fin! og dere var himla fine på det første desember-bildet. forelska til tusen. fint nytt år til deg! (ps: skriv masse! elsker bloggen din.)

  6. Det var en fin oppsumering; Pefekt start paa dagen her jeg sitter med frokostblanding, kaffe; baby og gröt:) Godt nytt aar!
    PS: du ser veldig fresh ut med det korte haaret! Me like.

  7. Første dag på jobb i det nye året – fint å byrje med årskavalkaden din, før eg må setje i gong med min eigen, litt mindre spanande årsrapport for kva eg har gjort i løpet av 2011 (jobbmessig). Bloggen din er alltid eit fint avbrekk frå gråversdagane her i Bergen. Ønskjer deg og Ståle alt godt for 2012 – eg heng med 😉

  8. Godt nytt år, Ine! Det virker som om du har hatt et veldig bra år, gleder meg til å følge med på det neste:) Her kommer en klem fra San Francisco

Legg igjen en kommentar

