Enkle ting

å, å få roser til å gro gjennom en kald vinter når du bor så langt nord
hvordan mate fugler som ikke tør å komme nær
hvordan tro på kjærlighet når du vet hvordan det er
å, sånne enkle ting

– Siri Nilsen

(coquinete.)

Når februarmørket tar litt bolig i kroppen min baker jeg scones til frokost, drikker kopper med te og leser noe av Tove Jansson, titter på fuglene som modig henter mat fra fuglemateren vår, ser video med Ingrid Espelid Hovig som lager frokostbrød, tenker på hvor myke hestemuler er, bestemmer meg for å lage noe godt til middag og for at i morgen skal bli en litt bedre dag. Slike enkle ting.

19 thoughts on “Enkle ting

  1. Kjære Ine du har så fin blogg 🙂 Jeg har lest den en stund nå og jeg gleder meg alltid til du kommer med nye innlegg! 🙂 Det ser ut som om du kommer deg gjennom grå dager helt fint og det skal du være stolt av! 🙂 Jeg håper i morgen blir litt lysere for deg 🙂

  2. Jeg sliter litt med februarmørket for tiden. Det hjelper å vite at det kommer en stor mann som skal klemme meg på torsdag. DET hjelper veldig!

    Fine ord på fine blogger hjelper. Takk.

  3. februar er ikke lett etter en lang vinter, men det virker som om du klarer deg finfint. siri nilsen er kanskje ikke det mest oppløftende, men jeg synes av og til at det er også godt å gråte ut, bare å gråte ut. og da er siri super til det!

  4. Å, eg blei skikkelig glad av å sjå videoen med Ingris Espelid Hovig. Ho er fantastisk=) Tusen takk for ein kjempefin blogg!

  5. Fine Siri Nilsen. Tekstene hennes treffer meg rett i hjertet. Den aller beste måten å høre musikken hennes på (og noen ganger musikk generelt), er å høre på igjennom gode headset. Da blir du oppmerksom på nye lyder og instrumenter hver gang ❤

Legg igjen en kommentar

