Min helg

Lørdag morgen tok Ståle og jeg bussen til Sagene for å treffe mamma og pappa på Kaffebrenneriet. Mamma reiser til Oslo i forbindelse med jobb ganske ofte, og denne gangen var pappa med. Da måtte vi benytte anledningen til å treffes.

Kaffe og karbohydrater på rekke og rad, akkurat sånn som det skal være en lørdag morgen. Etter en lang og koselig frokost reiste mamma og pappa hjemover mot Hamar. Vi fikk sitte på til Holmlia.

Vi skulle nemlig på vaffelbesøk hos fine venner. Det var utrolig hyggelig! Fine folk, ei kjempesøt lita tulle som akkurat har lært seg å gå, et berg av vafler og masse kaffe er en god oppskrift på en fin lørdags formiddag.

Resten av lørdagen hadde jeg pysj-party for meg selv, mens Ståle gjorde en lydjobb på by:Larm. Jeg spiste is og så Marley & Me, fordi den gikk på TV og fordi en labrador har en av hovedrollene (eller, nærmere bestemt 22 labradorer, i følge Wikipedia).

Søndag starta fint med sen frokost.

Vi gikk en tur til Edvards kaffebar for å få litt dagslys.

Og ikke minst hver vår store kaffekopp! Vi kikka på rare hunder, som vi pleier, også prøvde vi å skrive noen utkast til bryllupsinvitasjon. Fin søndagsaktivitet!

Da vi kom hjem igjen lagde jeg bolledeig, og nå skal det første brettet snart inn i ovnen. Jeg har prøvd med på boller med mandelfyll, og håper det blir godt! Vi skal ta med oss boller, litt piska krem og melis bort til Synnes kjæreste Jonas på søndagsmiddag – jeg tror det blir en fin kveld!

Har deres helg vært fin? Få høre! (:

21 thoughts on “Min helg

  1. Nå hadde jeg begynt å savne blogginga di allerede, så gikk jeg inn hit – og jammen hadde jeg flaks! Jeg synes du har verdens fineste tallerken. Og Edvards er det hyggeligste stedet i hele Oslo, nesten. Kanskje etter Bjølsen Bakeri, og mange av de andre like hyggelige bakeriene og kafeene. Egentlig er det tullete å si at noen steder er bedre enn andre, når det finnes så mange bra.

    Vi sees på tirsdag, håper jeg!

    • Takk for veldig koselig kommentar! Er enig i at det er veldig koselig på Edvards. Liker at det er så mange forskjellige slags folk der. Også har de god kaffe, da. Vi sees på tirsdag, ja! Ha det fint så lenge (:

  2. For et koselig bilde av mamman og pappan din! Og for en fin helg det ser ut til å ha vært. Og du er nydelig, vet du det? 🙂

  3. Foreldrene dine ser så utruleg snille ut! Og det bilde av deg var nydeleg, eg måtte rulla opp igjen fleire gonger for å kikka ein gong til. Fine Ine! Mi helg har vore fyllt med boller, handling av fornuftige ting og besøk av mor. Finfint!

  4. Nå har jeg savnet Ineblogg! For et fint tante og onkelpar! Og en fin helg! Jeg syntes Marley and me er så trist, og Marley minner sånn om familien min sin labrador, vår er svart da 🙂

  5. Så herlig helg! Jeg har vært alene med gutta mine hele helga, og det er både litt nifst og koselig på en gang. Jeg er jo ikke så erfaren tobarnsmamma ennå, så full oppmerksomhet på to samtidig gjør meg litt stressa.

    Veldig fine bilder, forresten. Nydelig bilde av deg!

    God uke, Ine:-)

  6. Det så ut som en utrolig deilig helg! Jeg har vært hjemme og jobba hele helga, så i dag ble det lang og god frokost med aftenposten og en kopp te!

  7. Det hørtes ut som en helt herlig helg! Merker at jeg savner litt å bo i Oslo, slik at jeg kunne tatt sånne kafeturer 🙂 jeg har i grunnen hatt en herlig helg selv. etter at mannen min var bortreist hele forrige uke, og jeg da var alenemor til to, så fikk jeg meg en jentetur på Farris bad sammen med mamma, bestemor og søstrene mine fra lørdag til søndag (Meget mulig det kommer et blogginnlegg om det snart;) )

    Ha en strålende uke 🙂

  8. Jeg kan gå god for de bollene, altså! Lenken er forresten litt rar, så den fungerer visst ikke. Takk for i går, det var hyggelig som alltid, og så fint å se at resten av helga også var full av kos! Det bildet av deg er flott. DU er flott.

  9. Så ut som en koselig helg. Og åh, var dere på Edvards, der jobber jo jeg! 😀 Kan ikke huske om jeg jobba den helga, om jeg så deg eller ikke. Men hei, isåfall 🙂

    • Oi, jobber du på Edvards? Så gøy! Vi er der ganske ofte (: I det siste har jeg vært mye på skolen og lite på kafé, og sånn blir det nok en stund fremover. Men bare si hei om du kjenner meg igjen der!

Legg igjen en kommentar

