Om bryllupsplanlegging

Den fine notatboka mi fra Orla Kiely har fått jobben som bryllupsplanleggingsbok. I den skriver jeg lister over ting som må gjøres, ideer til dekorasjoner, fine sanger som må med i spillelister, tips jeg finner om god sminke som tåler mange klemmer og tårer og generelt ting vi må huske på. Jeg synes det er koselig å bruke en fin notatbok til det, for jeg tenker at den blir et fint minne.

Foreløpig synes jeg det er bare gøy å planlegge bryllup. Vi stresser ikke, vi legger ikke lista skyhøyt og vi tenker at vi skal ordne det meste selv (med hjelp fra familie og venner, så klart!). Foreløpig har jeg ikke lest et eneste bryllupsmagasin, men et par fine bryllupsblogger er jeg innom: Ruffled og 100 Layer Cake. Noen som vet om flere fine? Ellers bruker jeg Pinterest for å bokmerke fine ting og ideer.

Når man henter inspirasjon fra for eksempel bryllupsblogger, tror jeg det er viktig å se på det som inspirasjon, og ikke som norm for hvordan et bryllup må være. Jeg tenker at det ikke er så viktig om alt er hundre prosent gjennomtenkt og matcher ned til minste detalj. Det viktigste er å ha en fantastisk dag sammen med famile og venner! Og man trenger ikke leie noen bryllupsplanlegger eller kjøpe en hel masse greier for å få til det.

Mine beste tips er å følge hjertet sitt, legge lista på et nivå man er komfortabel med, ikke tenke så mye på hva som forventes og ha det gøy underveis. Dette er noe jeg skal minne meg selv om de neste fire månedene også.

PS: I natt drømte jeg at jeg forsov meg til vielsen slik at alle gjestene måtte vente på meg i tre timer. Jeg rakk bare å slenge på meg kjolen og sprute litt vann i ansiktet før jeg måtte løpe til kirka. Der var det ingen. Så mye for den rolige, stressfrie bruden.

21 thoughts on “Om bryllupsplanlegging

  1. Ah, så herlig! Da jeg planla bryllup var det excel for alle penga, men en Orla Kiely-bok høres mye finere ut. 🙂 Et bryllupsbloggtips; Oncewed. Fin, synes jeg, og det tror jeg du kan synes også. Leser fortsatt både den og Ruffled, selv om det er halvannet år siden jeg gifta meg.

    Kos deg videre med bryllupsplanlegginga! 🙂

      • Hihi, ja, det var rett og slett veldig nødvendig for oss, vi var egentlig kjempeblakke. Men bryllup (og aller viktigst; ekteskap) ble det, til og med et koselig et. Gleder meg til å lese mer om planlegginga!

  2. Jeg tror filmbryllup har ødelagt litt for en del når det gjelder forventninger. Da foreldrene mine giftet seg, hadde de en ganske enkel vielse i baptistkirken etterfulgt av middag og hjemmelagede kaker hos besteforeldrene mine. De satt kjempetrangt, men det var jo slikt som var vanlig på den tiden – før filmbryllupene og magasinene gjorde sitt. Det viktigste er jo at man har funnet noen å dele livet med 🙂

    • Det er absolutt det viktigste! Et glamorøst filmbryllup er i hvert fall ikke noe for oss. Vi går for enkelt, men fint, gøy og romantisk!

  3. Huff da, bra du våknet opp igjen 🙂 Bryllup er så spennende, og det viktigste er absolutt at man selv føler at dagen har vært fantastisk med familie og venner! 🙂

  4. Hihi, jeg tenkte på deg og bryllupet senest i går! Jeg var inne hos Elsie på A Beautiful Mess, for første gang, og havnet i bryllupskategorien fordi at kakebordet så så fristende ut, hoho. Den kategorien inneholdt også mye annet morsomt, fargerikt, sjarmerende og upretensiøst, synes jeg: http://tinyurl.com/cthhmxv
    Det er så bra at dere koser dere med planleggingen! Jeg hjelper som nevnt gjerne til (med sånne små ting som jeg ikke kan ødelegge, iiih), og gleder meg sånn til selve dagen!

    • Har lest hele bryllupskategorien hennes, masse fint! Det er så koselig at venner vil hjelpe til, vi er så takknemlige for det. (:

  5. jeg har aldri vært i bryllup. det er litt rart. ifølge de fleste jeg kjenner, i alle fall.

    og vet du, jeg leste «måtte vente på meg i et tre».

    knis.

    • Jeg har heller ikke det! Skal i bryllup til Ståles søster i påsken, det blir fint.

      Hihi, nå så jeg for meg alle gjestene i et tre. Kunne blitt moro!

  6. Ååh, så kos! Jeg har ingen planer om giftemål enda, men hvis jeg hadde har denne bloggen: http://erineverafter.blogspot.com/ garantert gitt meg inspirasjon! Når jeg først oppdaget den trykket jeg meg igjennom alt som var! Også elsker jeg pinterest også!:) Lykke til med planleggingen, håper vi får se:)

  7. Jeg får ikke til å linke nå fordi jeg sitter med en iPad, men om du går inn på min blogg og ser på bloggrullen så finner du en blogg som heter a beautiful mess. Den er laget av Elsie Larsson, og hun har også en blogg hun lagde da hun giftet seg med mr Larsson. Hun har en utrolig kul stil synes jeg, og driver sin egen vindauge butikk OG har egen kleskolleksjon. Jeg tenker kanskje at dennkannvære noe for deg!

    Spennende!

  8. http://www.stylemepretty.com/ er min favoritt av bryllupsblogger. Så mye fint, og selvom det er superstyla, så er det på en måte ned på jorda også.

    Sjekk også ut bryllupet til Mandy/Oracle Fox på stranda i Bali. http://fellt.com/oraclefox/2010/11/bali-love-part-2
    Klikk på linken til fotografen så er det mer. Så kult og annerledes.

    Av bryllupsbladet er Engelske Wedding, som du får på Narvesen, veldig bra. Hadde ikke giddi å kjøpt noen av de norske, har kjøpt noen av dem, og hittil ikke funnet en eneste ting jeg har likt i dem.

    Er litt enig med Heidi at det har blitt en slags filmbryllupnorm. Da vi bestemte oss for å ha grilling og ikke vanlig 3-retters ble det ramaskrik hos mor og far. Man måtte jo ha en fin middag. Også at vi skulle være ute…! Men nå har de blitt vant til tanken, og begynner å tro, som meg at det blir mye bedre med en løs og ledig stemning. pappa har tilogmed ymtet frempå at det kanskje er kult å ikke ha bordkort:)

    Hvis du vil ha enda mer inspo, så har jeg samla min her:

    Kos deg:)

Legg igjen en kommentar

