Bestemor Gerd

Dette er min mammas mamma. Bestemor har et av de fineste smilene jeg vet om, hun ler en trillende latter og hun sier «ohooi!» når hun får høre noe litt utenom det vanlige (det gjør mamma også). Bestemor liker å være i farta. Der hun er på besøk blir det skinnende rent i løpet av få dager, samtidig som haugen med klær som skal strykes blir mindre og mindre, og fryseren fylles opp med boller og brød som hun har bakt. Dessuten skifter hun dekk på bilen selv, og har meget bestemte meninger om det meste.

Bestemor bor på Frei på Nordmøre, så jeg ser henne ikke så ofte som jeg skulle ønske. Men på fredag ettermiddag var mamma og bestemor i byen! Vi gikk på kafé, og jeg fikk enda en fin bestemorstund å gjemme på i hjertet mitt.

13 thoughts on “Bestemor Gerd

  1. Bestemødre er herlige. Ofte ser jeg på bestemor uten å si noe. Bare ser. Mens hun styrer på kjøkkenet, i hagen eller når hun ser på tv. Å mens jeg ser på henne er det som om historien vises lang vei. Jeg smiler litt for meg selv, og kjenner bestemor kjærligheten sprer seg i hjerte mitt.

    Godt vi har bestemødre ❤

  2. Kjenner at jeg blir glad av å se bilde av bestemora di, hun ser ut som en person man vil ha i livet sitt. Hun høres ut som ei sterk, sprek dame, og sånne (eldre) damer liker vi. Iallefall jeg.

  3. Så flott bilde av en fantastisk bestemor! Er forresten helt sikker på at alle dere jenter i familien er like flotte som henne! God helg, Ine! Klem

  4. Tilbaketråkk: Cake on a weekday « Jules´ London Diary

  5. Min mamma er fra Kristiansund, og følgelig bodde også mormor der til hun døde for noen år siden. Utbruddet «ohoooi» er jeg derfor godt kjent med! Morsomt at dette tydeligvis er et nordmørsfenomen.

Legg igjen en kommentar

