Regnværskonkurranse

For skikkelig lenge siden lovte jeg at det snart skulle komme en liten konkurranse her på bloggen. Snart ble til en ganske lang stund, men her kommer i alle fall konkurransen!

Når det regner, er det jeg liker aller best å være inne med døra til balkongen litt på gløtt, slik at jeg kan høre regnet utenfor. Så lager jeg en stor kopp te og setter på noe fin musikk, setter meg i sofaen og kikker ut gjennom vinduet eller leser en bok. Da kan det gjerne regne i flere timer. Derfor ville jeg ha en regnværskonkurranse der du kan vinne fin musikk og god te!

Det du kan vinne er den lille EPen til Lille Lillebo og en søt boks med Kusmi-te.

For å delta i konkurransen: Legg igjen en kommentar i dette innlegget, der du skriver hva du liker best å gjøre når det regner. Vinneren trekkes onsdag 23. mai. Klar, ferdig, gå!

27 thoughts on “Regnværskonkurranse

  1. Når det regner (som det ofte gjør i bergen) liker jeg best (har bare skjedd engang): Lage et telt i stuen og sette på en god film og spise pastacarbonara under masse dyner i teltet, sammen med kjæresten. Et av mine aller beste regnminner. Ellers hvis det sprutregnerr liker jeg å løpe rundt ute i regnet og hoppe i vanndammer.

  2. Jeg er oppvokst på Vestlandet, et sted der det regner omtrent like mye som i Bergen. Når jeg var fastboende i den lille vestlandsbyen hatet jeg regn, men nå som jeg bor i Oslo, hvor det ikke regner mye, så har jeg funnet ut at jeg elsker regn. Jeg elsker regndråpene, hvordan asfalten lukter, å se blomstene og gresset bli knallgrønt etter en regnskyll, stilige gutter og jenter i paraplyene sine og å være hjemme med god samvittighet.

    Når regn først inntar hovedstaden liker jeg å gå tur i St.hanshaugenparken, den fineste parken i byen. Se på joggere og folk i regnjakker, folk som er oppgitte over været, barn som koser seg i sølepyttene, barnevogner med regntrekk og kjærestepar som går ekstra nærme hverandre under en liten paraply.

    Etter turen går jeg hjem og koser meg. Hvis jeg hadde hatt en veranda, hadde den garantert stått åpen, for lyden av regn er fantastisk. Jeg tenner heller lys, spiller Memory kjøpt for 10 kr på loppemarked med mine samboere og setter på cden av Michael Kiwanuka.

    • HERREGUD SANKTHANSHAUGEN I REGNET JA JA JA

      (ps: ine – dette er ikke mitt konkurransesvar. jeg blir med nemlig. må bare tenke litt.)

  3. Det EP-coveret gjør meg nysgjerrig, fint! Når det regner er jeg aller mest fornøyd når jeg kan ta på meg prikkete støvler, ordentlig fin kjole, prikkete paraply og et stort smil og gå gjennom gågata. Da føles det litt som om folk rundt meg innser at regnet ikke trenger å være trist 🙂 Andre ganger tar jeg med meg pledd og en tekopp ut på verandaen og bare lytter og lukter og har det fint, eller gjør som deg og kombinerer regnlyden med fin musikk inne. (Og sånn forresten har jeg ordet «regn» tatovert på ryggen, hihi.)

  4. Jeg lukker alltid opp vinduet, slik at jeg kan høre regnet plaske mot syrinbusken rett utenfor. For hver dråpe som treffer bladene innbiller jeg meg at syrinduft sprutes eksplosivt utover, slik en bok som faller flatt ned i sanden kaster sanden utover.

  5. Det jeg liker best å gjøre når det regner er å ligge inni et telt. Lyden av regndråper mot teltduken er noe jeg forbinder med sommer og teltturer i hagen da vi var små.

  6. Der jeg bodde før hadde jeg skråtak på soverommet, og når jeg la meg lekte jeg at det var et telt. Jeg kunne høre dråpene falle på taket, og hvis vinduet var litt på gløtt få også noen dråper i ansiktet.. Ellers så liker jeg å se naturen bli skinnende grønn, å plaske i søledammene med min datter, og sykle fort og se de våte sporene sykkelhjulene danner etter meg…

  7. Når det regner liker jeg å ta på meg min fine regnfrakk som er blå med hvite prikker på og spasere en tur. Jeg synes det er ekstra koselig å sitte på cafe eller ta bussen og se på folk sine uttrykk når de kommer inn. De ser ofte så letta ut og glad for endelig å ha kommet seg under tak:) Ellers liker jeg å pusle på rommet mitt og gjøre det fint. Rydde ii papirer eller hobbysaker, og selvfølgelig lytte til passende musikk samtidig:)

  8. Når det regner liker jeg å jogge meg en tur! Det er så deilig avkjølende med litt regn i ansiktet i løpet av jobbeturen! Også er det så herlig å komme inn igjen etter en joggetur i regn 🙂

  9. Åhh, for ein fin premie! Nesten like fin som bloggen din.

    Når det regnar likar eg å ta på regnklær og støvlar og gå meg ein tur, aller helst i skogen. Eg elskar lyden av regndropane som treff hetta eg har over hovudet. Dersom det er vår eller sommar plukker eg med meg ein bukett med markblomar som eg set i vatn når eg kjem heim. Når eg kjem inn igjen er eg varm og klam. Eg set ein bolledeig før eg tar meg ein varm og god dusj. Deretter hoppar eg i koseklærne (=joggebukse og collage-genser). Medan deigen hevar seg ferdig tenner eg levande lys og set meg til rette med ei god bok. Eg bakar ut bollene og set dei til etterheving. Så ringer eg gode vener og «spontan-inviterer» dei på boller og te. Me kosar oss resten av kvelden. Pratar og ler og kanskje ser me også ein god film. Når gjestene er gått legg eg meg med ein mett mage og eit smil om munnen. Eg sovnar medan eg høyrer regndropane som treff taket.

  10. Hipp hurra for konkurrans! Regn er skikkelig koselig, og det aller beste er å kikke ut av vinduet på de fine ringene som dannes i sølepyttene, og å løpe ut og snuse inn den deilige friske regnlufta. (Gjerne med pysjbuksa på) ❤

  11. Når det er mildt, svakt regn, liker eg å gå ut, utan lue eller paraply, og kjenne regndropane mot hovudet.
    Når det regnar hardt, liker eg å sitje inne og lese, med tromminga mot taket som bakgrunnsmusikk.
    Når det regnar om sommaren, og er varmt i lufta, liker eg å sitje under verandaoverbygget, med ei skrivebok på fanget, eller ein roman, eller eit blad. Eller ingenting, og berre sjå utover bøane, på dyra, blomane, fargane. Om eg må vere inne, opnar eg vindauget så lyden og lukta av regnet kan fylle rommet.

  12. For en fin og annerledes konkurranse! Når det regner liker jeg best å høre på fin musikk (her er regnlisten min: http://open.spotify.com/user/mar10neeee/playlist/1dR6G95swh6gDvylgZyoJi ), drikke god te og lese gode bøker eller se på fine filmer. Aller best er det når jeg har besøk av en god venninne eller en fin gutt. Om det regner sent på kvelden liker jeg å ligge i senga eller sitte ved vinduet og bare høre regnet plaske mot turen. Elsker regnvær!

  13. når det regner liker jeg å åpne vinduet og legge meg i sengen så jeg sovner til lyden og den herlige lukten. ellers liker jeg veldig godt å gå tur under en paraply, gjerne med paul. har et veldig fint regnminne; vi skulle ut på kafé, og så begynte det å regne skikkelig da. men vi dro uansett, og satt til og med ute under et lite tak for å kose oss med te og kake. og når regnet stoppet var lyset helt fantastisk og jeg tok kjempemange bilder av alt mulig for jeg følte meg så inspirert. etterpå løp vi på kino for å se kung fu panda 2, er en av de fineste dagene våres! (var også bursdagens hans, hihi) regn ❤

  14. Så langt i år har jeg hatt sånne regnopplevelser. Den første var for en måned eller to siden. Jeg var på sykkeltur. Det begynte å regne, men det gjorde ingenting. Jeg var kommet halvveis da jeg kjente lukten av vårens første regn. Jeg stoppet opp, for å lukte. For ja, lukten av regn er uslåelig. Den andre «regnopplevelsen» min så langt i år, var faktisk i stad. Det var sol og vamt, men i det jeg gikk ut av bilen, begynte det å regne. Regnet blandet seg med solstrålene, og jeg fikk lyst til å le. Jeg sa til broren min at «regn og sol samtidig er det beste jeg vet, og nå kan vi kanskje se en regnbue». Han bare så rart på meg og smilte.

  15. Jeg er ganske enig med deg. I regnvær koser jeg meg gjerne med en kopp kakao og en god bok. Gjerne en lettlest, glad bok. Det er også veldig koselig å være i campingvogn når det regner, og høre dråpene dundre på taket og bare ligge og lukke øynene og høre på…

  16. Hvis det ikke er for kaldt ute, og det virkelig høljer ned, liker jeg å ha vinduet på gløtt når det regner, slik at jeg hører når dråpene treffer treet og asfalten utenfor. Da får man det beste med regnet, nemlig lydene og atmosfæren, mens man slipper det verste, nemlig det å bli våt. Hvis det er en skikkelig varm sommerdag, og man vet man kan gå inn og varme seg og skifte rett etterpå, liker jeg å gå ut i regnet og bli skikkelig dusja. Da føler jeg meg, av en eller annen grunn, ekstra fri.

  17. For en fin konkurranse! Når det regner ute, liker jeg å ta en kopp te og høre på regn. Og jeg liker å gå ut etter regn – da lukter det så godt:))

  18. Så flott! Kusmi-te er utrolig godt! Når det tegner liker jeg å drive med forskjellige kreative prosjekter, som å tegne eller lage smykker, mens jeg hører på lydbok. Helst Harry Potter lest av Steven Fry. Og hvis jeg i tillegg lan drikke kusmi-te blir jo regndagen perfekt!

  19. Det beste er å krype opp i sofaen med fylt varmepute og te i koppen. For hånden må man ha bok, og gjerne noen aviser og blader tilgjengelig i tillegg. Og her i Bergen regner det ofte!

  20. Det beste med regn er anten å gå ute i det eller å sitje inne.
    Ute fordi då er det meg, joggesko og regn.
    Ute fordi då er det betre å kome inn.
    Ute fordi ein kan danse, bli våt i håret og få roser i kjakane.
    Ute fordi ein kan hoppe i sølepyttar.
    Inne fordi ein kan krype under teppe og drikke te.
    Inne fordi ein kan sove medan regnet slår mot vindauget.
    Inne fordi då kan ein seie: «takk og lov for at eg er inne».
    Elles likar eg regnet fordi det er eit sikkert teikn på årstider.
    Og fordi det fyller opp vannreservoarene slik at me får drikke og straum.
    Og fordi det er eit kjenneteikn på vestlandet, som er så himla, sabla vakkert.
    Og fordi ingen regndrope er lik.
    Og fordi det er eit teikn på at verda framleis fungerar som ho skal.
    Likar regnet eg.

  21. Dette beste man gjør når det regner kommer jo helt an på regnet.

    I sommer-regn med regnbue er det aller aller beste å ha på seg sommerkjole og løpe barbeint i gresset og lukte på verden. Etterpå må man sette seg på verandaen med håndkle (tørre klær er også lov hvis det er litt kaldt) rundt seg, og spise vannmelon og jordbær og drikke farris bris eller hvitvin. Sommerregn er helt fantastisk herlig når det blir megafint lys og alt lukter av popler og sommerblomster.

    Hvis det er høstregn er det alleraller beste å gå kjærestetur langs akerselva og kysse litt og etterpå gå hjem, ta seg en dusj, pakke seg inn med ullsokker og ullpledd og og sette seg med strikketøy og lydbok og kakao etterpå. Krølle seg sammen i en stol og ha det fint. Det er alleraller best hvis man har både kjæreste, hund og katt som kan være med, såklart.

Legg igjen en kommentar

