Skafferiet på Hovinsholm

Untitled

I dag har mamma, lillebror Endre, Ståle og jeg vært på Skafferiet på Hovinsholm. Det ligger på Helgøya, og selv om det er veldig nærme Hamar, hadde jeg aldri vært der før. Jeg som synes kornåkre er noe av det vakreste som finnes, likte meg veldig godt på Helgøya.

Untitled

Inne på Skafferiet var det også fint! Fordi det regna litt da vi var der, satt vi inne i den koselige glassverandaen. Hvis det er sol finnes det en hage der man kan sitte under epletrærne.

Untitled

Endre og Ståle.

Untitled

Og meg og mamma!

Untitled

Jeg spiste salat med hjemmebakt knekkebrød til.

Untitled

Og en bærkake som var helt fantastisk god. Med kaffe til, så klart.

Ståle og jeg er på Hamar-ferie nå. Det er deilig! Jeg har lyst til å slå et lite slag for hjemmeferie. Hvis man benytter seg av det hjemstedet sitt har å by på, kan man gjøre mye fint nesten uansett hvor man bor. Man må ikke alltid reise så langt for de gode opplevelsene, ofte ligger de og venter nærmere enn man tror. Det er bare å se etter.

5 thoughts on “Skafferiet på Hovinsholm

  1. Så deilig! Helgøya er virkelig et nydelig sted. Farfaren min kom derfra, og det er der mamma og pappa møtte hverandre! Det liker jeg å tenke på. ❤

  2. Det så veldig fint og veldig godt ut! Jeg har heller aldri vært der, men jeg er også ordentlig glad i å koble av hjemme i ferien. Kos dere videre!

Legg igjen en kommentar

