Om å lande litt

Breakfast.

Når jeg har ferie, glemmer jeg gjerne hvilken dag og dato det er ganske fort. Og det er egentlig ganske deilig, for til vanlig er det jo ganske viktig å vite hvor man er på kalenderen. Men til tross for at jeg er i feriemodus, har jeg registrert at vi nå har gått inn i august måned. En av årets fineste måneder, synes jeg. Sommeren kan være så innmari fin i august. Jeg elsker når kornåkrene begynner å modne, når dagene fremdeles kan være gule og varme, men kveldene begynner å bli kjølige og litt mørkere. Kanskje er jeg så glad i august fordi jeg er augustbarn?

Sommeren så langt har vært begivenhetsrik. Vi har gifta oss, jo! Og selv om hverdagene er ganske like som før, kjennes livet litt annerledes likevel. Trygt. Det synker inn enda litt mer for hver dag som går: Ståle er mannen min, jeg er kona hans. Det er oss to, og det skal det være. Det var stort å feire bryllup. Mye glede. Jeg kjenner meg takknemlig når jeg tenker tilbake på det. I glimt kan jeg være litt vemodig for at dagen er over.

Samtidig er de vanlige dagene gode. Vi har fri sammen, og vi har valgt å bruke tida til å ha saktedager. Rolige morgener og få planer. Vi spiser scones til frokost, drikker kaffe, hører på radio, leser bøker, spiller dataspill, ser serier, reiser på små utflukter. Lander. Sånn vil jeg ha det i august. Jeg tror det blir en fin måned.

9 thoughts on “Om å lande litt

  1. Det høres veldig veldig fint og riktig ut. Og jeg er så innmari glad for at du har det så bra. Jeg gleder meg til høsten, og til å gjøre noe fint sammen med deg!

  2. Dette gjorde hjertet mitt veldig varmt. Akkurat slik drømmer jeg også om å ha det. Trenger en myk landing nå, og litt tid til å bare være. Nyt august ❤

  3. Så fine tanker! Jeg er sikker på at august blir kjempebra, og jeg gleder meg til å gjøre hyggelige ting sammen med både deg og mannen din!

Legg igjen en kommentar

