Tilbake til hverdagen

Good morning.
{Pus, som helst vil bli i senga litt til}

Etter en myk start forrige uke begynner jeg å komme inn i de gode studierutinene. Og jeg føler meg klar for et nytt semester. Notatbøker, ny Moleskine-kalender, penner og markeringstusjer er kjøpt inn, og jeg har laget meg studiemål for hver uke fram til jeg skal i praksis på videregående igjen. For meg hjelper det veldig å gi meg selv konkrete mål å jobbe med, det er både strukturerende og motiverende (dagens lille studietips fra meg!). Denne uka har jeg først og fremst mål om å bli ferdig med en obligatorisk oppgave innen fredag. Jeg har nemlig bursdag på lørdag, og selv om jeg liker studiet mitt, har jeg ikke lyst til å sitte inne med oppgaveskriving akkurat den dagen. Så nå skal jeg brette opp ermene og være skikkelig flink noen dager. Vi snakkes når jeg har levert oppgave! Ha det fint så lenge!

13 thoughts on “Tilbake til hverdagen

  1. Så flink du er! Det hørtes lurt ut med en plan. Så fint bilde med katten! Jeg pleier å sette av «kontortid» for å få ordnet de praktiske tingene knyttet til frilansingen. Da unngår jeg å stresse for mye. Når jeg ikke har kontortid prøver jeg å unngå å tenke for mye på alt som bør gjøres. Hvis man gjør det tror jeg det blir uutholdelig å være student eller frilanser. Tar man en ting av gangen og har is i magen, så har jeg troen på at det meste vil ordne seg. Masse lykke til med høsten og med praksisen. Praksis er så spennende og gøy:) Vi har en kaffi som venter på oss. Når passer det for deg?

  2. Jeg begynner ikke på skolen før neste uke, og jeg merker jeg gleder meg. Gleder meg til faste rutiner og litt hodebry. Skal på studieteknikkurs idag – så får litt å gjøre allerede denne uken. Noe som er veldig godt.

    Ha en fin dag!

  3. Du er flink! Håper uka blir fin, og jeg gleder meg masse til søndag. For i god Gilmore-ånd er jo dette din birthday-week, så da må du gjøre noe fint hver dag! ❤

  4. Det er en så god følelse å få hverdagsrutinene på plass, synes jeg! Håper du kommer i mål med oppgaven, lykke til med skrivingen. Jeg gleder meg til å feire deg på søndag!

  5. Liker veggen! Og studietipset – takk 🙂 Har i grunn høyrt det før, men aldri begynt å bruke det. Kanskje dette var det vesle dyttet som gjer at eg hugsar å setje mål denne hausten. Lykke til med oppgåveskrivinga!

  6. Lykke til med oppgave! Det klarer du 🙂 Jeg gleder meg til å komme tilbake til hverdagen igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

