Søndagssysler

Sunday cleaning.

I dag har Ståle og jeg hatt en skikkelig fin hjemmesøndag. Vi har spist god frokost (pannekaker for tredje dag på rad!), spilt litt Zelda, rydda, pusla, hørt på radio, podcaster og Tom Waits og laga kakao med krem. Jeg har gjennomført et prosjekt jeg har tenkt på og utsatt veldig lenge, nemlig å rydde bokhylla. Nå er det gjort, og det ble så fint (men det tok noen timer, så jeg utsetter det første innlegget om bryllupet som jeg lovte skulle komme i løpet av helga littegrann). Ståle har rydda i musikkutstyret sitt, malt en krakk og båret ting det ikke er plass til i leiligheten ned i boden. Bra samarbeid!

Jeg synes det er veldig fint å ha noen små prosjekter i leiligheten når det blir høst. Flytte litt på ting, bytte ut noen puter, henge opp noen nye bilder eller bare henge de man har annerledes, organisere platesamlinga på nytt, pusse opp et møbel eller kjøpe noen grønne planter. Det er ikke så mye som skal til for å skape litt forandring og kanskje gjøre at man trives enda litt bedre der man bor. Og det trenger ikke koste noe som helst, man trenger ikke kjøpe masse nye greier for å gjøre det fint.

Forresten tenker jeg å ta dere med på en liten rundtur i leiligheten vår i løpet av høsten. Men bryllupsblogging først! 

13 thoughts on “Søndagssysler

  1. Ah, jeg rydda bokhylla for en tid tilbake. Rart hvor mange bøker man har som man aldri kommer til å lese. Hva er greia liksom? Dessuten er bokhylla alltid full av alt mulig annet enn bøker også. Samlingssted for dill! Godt å ha tatt den ryddejobben. Men den må gjentas da. Med jevne mellomrom.

  2. Gleder meg til bryllupsinnlegg!!!! Og jeg vil se leiligheten! Og kanskje vise fram vår sin på min blogg 🙂 Vi skal kjøpe noen nye, billige gardiner, noen flere ting å ha på veggene, planter og Aslak skal lage hage på balkongen i høst så vi får det enda litt koseligere 🙂

  3. En veldig hyggelig søndag! Det føles så bra å rydde litt og fikse litt og pusle litt. De pannekakene må nok gjentas her også, hihi.

  4. Akkurat sånn søndag har vi hatt og, og akkurat samme tanker om hjem og fornying har jeg og hatt. Det er noe med høsten altså, litt den der «nytt semester ny start» og skikkelig innekos tid. Det er herlig, i allefall før høsten blir skikkelig ekkel. Gleder meg i allefall til både bryllup og leilighetsblogging, det blir stas 😀

  5. hvordan går/gikk det med den vanskelige oppgaven din?

    og hvilket zeldaspill spilte dere? nå fikk jeg innmari lyst til å spille twilight princess.

  6. Så deilig søndag! Hjemme hos oss har vi også ryddesøndager, det er så deilig å ha en ryddig og ren leilighet til ny uke!

  7. Høres ut som en super søndag, spør du meg! Pannekaker og Zelda og kakao og Tom Waits er helt etter mitt hjerte, hoho. Jeg er dessuten veldig enig i at det føles fint og forfriskende å ha noen små prosjekter å pusle med når høsten kommer. Gleder meg til å se bildene fra det nydelige bryllupet deres!

Legg igjen en kommentar

