Ti ting

Høsten er en av de fineste årstidene, synes jeg. De klare dagene med sol og et kjølig drag i lufta. Lune kvelder innendørs. Morgener med regn på ruta, der man er nødt til la kaffekoppen vare ti minutter lengre enn vanlig. Trærne som plutselig har blitt gule, oransje og røde nesten uten at man har lagt merke til det.

Samtidig kan de mørkere morgenene og kortere dagene gjøre meg litt nedstemt, og jeg vet jeg ikke er den eneste som har det slik. For litt siden skrev fine Mariell et innlegg om ting som skal gjøre høsten bra. Det fikk jeg også lyst til, så her kommer en liste med ti fine ting jeg vil gjøre denne høsten. Hvis dere vil kan dere gjerne dele noe dere vil gjøre denne høsten i kommentarfeltet.

50's kitchen.

En. Lage store porsjoner med granola, slik at jeg kan spise supergode frokoster også de dagene jeg må stå opp fryktelig tidlig.

To. Kverne mine egne kaffebønner de dagene jeg har litt bedre tid.

Tre. Spise masse norske epler og plommer. Og lage eplesmuldrepai!

Fire. Gå turer i Botanisk hage og Frognerparken.

Fem. Alltid ha en bok jeg liker å lese tilgjengelig. På bussen, på praksisplassen, på lesesalen, på nattbordet.

New shoes for fall.

Seks. Pynte meg litt hver dag.

Sju. Kjøpe det der fine skjerfet som jeg går og tenker litt på, når det bare blir litt kaldere.

Åtte. Ha de fineste søndagsfrokoster sammen med Ståle, og spille Nintendo før vi tar oppvasken.

Ni. Gå på kino på Cinemateket. I september viser de Audrey-filmer!

Ti. Lage kakao med myk krem på toppen på grå dager.

13 thoughts on “Ti ting

  1. Liker denne lista di skikkeleg godt! På mi liste står kubbelys, store mengder med te (ein del av den ny, spennande som eg aldri før har smakt) og akkurat passe mjuk-sår-fin musikk.

  2. Hurra for høsten! Jeg liker at den oppfordrer til kos, og tenker å følge den oppfordringen. Jeg kan legge til det å gå til frisøren, for det synes jeg alltid at føles forfriskende, og det å bake mye godt til seg selv og til andre, og det å gå turer under en stor paraply. Eller å ta tog eller fly til et annet sted for å få et lite avbrekk. Husk at når jeg flytter til Paris, kan du komme på besøk når du vil!

  3. Så fine planer, Ine! Jeg skal strikke lue til Amund, lage ovnsbakte grønnsaker og helgepizza med rødbeter på, bake smulepai eller bare steke eplene i panna med vaniljestang, smør og kanel de kveldene man trenger litt ekstra hverdagskos. Også vil jeg gå mye på kino.

  4. Åh, jeg elsker dette innlegget. Jeg kjenner en skikkelig god høstkribling i magen når jeg tenker på det. Jeg gleder meg til de fine fargene på trærne, til å gå i løvet, og til den deilige lukta av høst.

  5. Herlig! De siste dagene har jeg gledet meg over høsten. Det er nesten så jeg gleder meg til å ta på pulsvarmere i ull og kan kjenne kribling over å fryse på tærne før jeg kommer meg på badet om morgenen… God høststart! 🙂

  6. Du er fin, du, Ine!
    Ordene dine er liksom litt myke. Det føles ofte som om jeg lander litt inne hos deg, ikke trenger å prestere så mye. Det er en god følelse.
    Denne årstiden er vakker. Å nyte en kopp te, kjenne varmen fra den rustrøde genseren som minner meg på at jeg egentlig er en høstjente. Ta på meg det safrangule skjerfet jeg kjøpte i fjor og som jeg egentlig bruker ganske mye gjennom året. Det er mange gode ting med høsten – det er bare å minne seg selv på det.

  7. Jeg vil og SKAL lese de tre Harry Hole bøkene jeg har igjen, se Breaking Bad og Mad Men, få besøk i London og slappe av litt i ny og ne 🙂

  8. Vi krøller oss i sofaen med Cold Feet for tiden. Barna og faren har dratt på telttur med onklene og søskenbarn, og jeg sitter her og er helt kvalm i det tomme huset. Men snart skal jeg pynte meg og dra på lunsj og jazz med siverinne og svigermor. Det blir fint!

    God dag Ine!

    Ellen

  9. Jeg har forbud mot stearinlys og peiskos osv, siden det er brannfarlig og jeg har akkurat flyttet inn i en studentbolig, men skal lage en sånn liste snart!

Legg igjen en kommentar

