Nye hverdager

Home office.
{Forberedelser}

Mandag denne uka startet jeg i PPU-praksis på en skole i Bærum. I åtte uker skal jeg leve lærerlivet, eller i alle fall noe som ligner. Det er virkelig et helt annet liv! Overgangen fra å kunne starte dagen (nesten) når jeg vil til å måtte stå opp 05.30 er litt brutal. Men det kommer seg nok. Trivselstiltak så langt er å investere i en liten presskanne, mørkbrent kaffe og en fin kaffekopp til arbeidsplassen min. Til bussturen har jeg masse fin musikk på iPoden og alltid en bok. Det er viktig å gjøre det beste ut av tidlige pendlermorgener.

De neste ukene tenker jeg det blir litt stille her inne. Men ikke helt, altså.

29 thoughts on “Nye hverdager

  1. Så spennende! Praksis er gull verdt, selv om det er krevende. Fortsatt lykke til!

    (Og så veldig fin hjemmekontorplass, det ser visst litt annerledes ut her jeg sitter…)

    • Ja, det er enormt lærerikt og enormt slitsomt! Og takk! Jeg måtte gjøre den litt ekstra fin til praksis, siden det blir litt kveldsjobbing framover.

  2. Jeg kjenner at jeg blir så glad av å tenke på at du er i praksis som lærer. Ser at du har vg3 Grip teksten liggende på bordet. Det betyr at du kommer til å bli kjent med mange flotte ungdommer. Jeg jobber med vg3 elever og det er bare helt fantastisk! Kos deg i praksis, Ine!! Lykke til! Varm klem 🙂

      • Ja, elevene er det aller beste! Det er så utrolig fint å tenke på at vi kan bety noe for dem. At VI kan være forskjellen mellom å lykkes og å ikke fikse. Jeg vet at de som du møter på din vei vil møte et fantastisk menneske som evner å se, motivere, glede seg med dem, gråte med dem og bare være en som blir den avgjørende forskjellen. Du er god, Ine! Nyt øyeblikkene i livet. Det er det livet består av….. øyeblikk 🙂

  3. Jeg tror du kommer til å få noen fine uker, og jeg tror det er mange elever som kommer til å være veldig glad for at du er hos dem. Og så ekstra bra å fokusere på trivselstiltak, det er så viktig i travle tider.

  4. Alltid så hyggelig på denne bloggen! Like glad i mummi som deg, trur eg. Og gleder meg og veldig til bryllupsinnlegg! Foresten har eg gått fra heiltidsjobbing 7.30-16 mandag-fredag i et år til å studere, så veldig uvant med lange morgener…Litt vanskelig å bruke tida godt men det vil nok bli lettere etterkvart. Tvi tvi i praksis 🙂

  5. på en måte misunner jeg deg. skulle jeg undervist, ville det vært videregående. innimellom flørter jeg med tanken. men det jeg helst skulle undervist i er selvbilde, seksualitet og psykisk helse. jeg synes det burde være fag som handlet om bare det.

    da! DA ville jeg kastet meg på lærerutdanningen.

    • Enig, det er viktige ting! Man får prøve å lure det inn der man kan i de fagene som finnes. Og mellom fagene. Tror du ville blitt en kjempefin lærer, forresten. (:

  6. Åh, minner meg om fin første jobb. Det var en barnehage langt ut på landet (i mine øyne) og jeg måtte opp kl 5 noen morgener for å rekke den ENE bussen jeg kunne ta. De dagene hadde jeg fast avtale om at bestemor ringte meg for å være sikker på at jeg våknet 😀 Når jeg byttet barnehage to år etterpå var det merkelig å ha 5 minutter til jobb og tid til et bakeribesøk om morgenen.
    Gode trivselstiltak, forresten!

  7. Lykke til med praksisen! Jeg skal ha 3.semesterpraksis på en ungdomsskole i Rælingen kommune nå, så da skal jeg tenke på at du står opp samtidig som meg. Gleder meg og gruer meg litt, første undervisningspraksis!

  8. Lykke til! 🙂 Jeg er akkurat ferdig med Vg3, og vi brukte Grip Teksten, haha! Den var faktisk med på å gjøre norsk til yndlingsfaget mitt, siden det er så mange gode noveller og utdrag fra romaner bak i boka. Håper du får noen flotte uker i praksis! (Selv om videregående elever kan være grusomme. 🙂 )

Legg igjen en kommentar

