Bryllup: Kjolen min

My dress.
My dress.
My dress.
My dress.

Da jeg begynte å lete etter brudekjole, hadde jeg allerede bestemt meg for et par ting. Det skulle gå an å bevege seg fritt i kjolen, danse og ha det gøy, den skulle være komfortabel å ha på og den skulle være kort. Ja, også skulle den være skikkelig, skikkelig fin, da.

Jeg trengte ikke besøke mer enn én vanlig brudesalong før jeg skjønte at jeg måtte lete litt andre steder for å finne en brudekjole jeg ville føle meg som meg i. Jeg vurderte en kjole fra Ida Sjöstedt, og kunne godt endt opp med å kjøpe den hvis det ikke innebar at jeg måtte reise til Stockholm to ganger. Det ble for dyrt.

Julie Marlen tipset meg om å sjekke ut Cecilie Melli. På bursdagen min i august tok jeg med meg forloveren min og ei venninne til butikken hennes i Nedre Slottsgate. Og der var den perfekte kjolen. Den hadde passe lengde og fin skjæring på ryggen, små fine detaljer og nydelige blonder. Fordi det var litt utenom bryllupssesongen, fikk jeg 20 % avslag da jeg bestilte kjolen. Da kom jeg under prisgrensen min også. Kjolen ble sydd etter mine mål, og var klar etter noen måneder.

Jeg følte meg utrolig fin i kjolen min, og enda viktigere følte jeg meg helt som meg selv. Det var veldig viktig for meg. Mitt beste tips til vordende bruder er å velge en kjole man føler seg vel i. Da har man det mye bedre på bryllupsdagen, også er man så mye finere når man føler seg vel.

Til kjolen hadde jeg sko fra Repetto, en bolero etter mønster fra Pickles som svigermor strikket til meg, silkeblomst i håret fra Sibo Designs og et armbånd som jeg fikk låne av ei god venninne.

Foto: Ina Inglingstad.

18 thoughts on “Bryllup: Kjolen min

  1. Du var så nydelig i kjolen. Elsker de små detaljene på ryggen. Jeg har nettopp kjøpt brudekjolen min, men har ikke funnet sko enda. Hvor fant du dine?

  2. så vakker! både du og kjolen 🙂 elsker lengden og stoffet, og så kler den deg perfekt. fint å se en brud uten den typiske stroppeløse kjolen med korsettliv – det er ikke så mange som kler det, og likevel virker det som om nitti prosent velger den løsningen.

  3. Så fin kjole! Den ryggen er bare helt fantastisk. Jeg sleit også med å finne kjole i vanlige brudesalonger, så jeg endte også opp med en Cecilie Melli-kjole, faktisk! Ble så fornøyd. Og gratulerer med den fine biskopmammaen din under her 🙂

Legg igjen en kommentar

