Noen kjøkkenglimt

Håper dere koser dere med påske! Jeg har pynta til påske i eget hjem for første gang. Spisebordet har fått påskeduk med haner på, i vinduene henger det fine egg, og jeg har kjøpt både gule ranukler, gule tulipaner og påskeliljer. Og i dag kom mamma på besøk med roser til oss! Planen for påska er å ta det veldig med ro, lese litt, gå tur i skogen og jobbe litt. Det skal bli fint!

De siste dagene har vi gjennomført et lite kjøkkenprosjekt. Vi hadde egentlig ikke tenkt å male kjøkkenet. Men da vi skulle bytte ut den mindre pene lampa som fulgte med da vi kjøpte leiligheten, åpenbarte det seg en stor, gul ring i taket som vår lampe ikke dekte over. Og siden vi likevel måtte male taket, tok vi like godt veggene også.

Blue walls.

Jeg fant ut at fargen vi opprinnelig hadde funnet til et av soverommene, kunne bli veldig fin på kjøkkenet. Så da ble det blått kjøkken! Fargen er Sval sjø (5262) fra Jotun, en «lys turkis tone». Jeg synes det er så fint med blått kjøkken, og er veldig fornøyd med resultatet. Det tok heller ikke mer enn en kveld og en formiddag å male.

My kitchen.

I kjøkkenvinduet har vi hengt opp tulipangardiner fra beste Gudrun Sjödén.

My kitchen.

Og i taket henger favorittlampa mi, som vi kjøpte på en lampebutikk på Frogner for noen år siden. I den forrige leiligheten vår hang den over et lite spiserbord, men nå får den være taklampe midt i rommet i stedet.

Breakfast.

Jeg er så glad i dette respatexbordet, det var noe av det første Ståle og jeg kjøpte da vi flytta sammen. Heldigvis passa det perfekt inn på kjøkkenet her!

Nå mangler vi bare ei matte på gulvet, ei hylle på veggen over bordet (til å ha fint servise i) og noen bilder. Viser dere – med litt bedre bilder – når det er helt ferdig.

God påske, alle som titter innom!

6 thoughts on “Noen kjøkkenglimt

  1. Synes det er så koselig med påskepyntede hjem. Det høres ut som en bra plan for påsken, mine planer er litt like på dine – jeg skal lese, kose meg i solveggen, gå turer og besøke familie. Mitt mål for ferien er å ta livet helt med ro før jeg går inn i siste periode av gymans, full av eksamner.

  2. Det blir så fint hjemme hos dere! Jeg elsker blåfargen, så sval og beroligende, og veldig pen. Jeg gleder meg til å komme på besøk etterhvert. Dere er flinke til å gjøre det fint rundt dere. Ha en fortsatt god påske, Ine. ❤

  3. For en flott farge! Ser ut som dere får det fint – ha en god påske i nytt hjem(:

Legg igjen en kommentar

