Skogsterapi

Morning stroll.
I det siste har jeg gått tur i skogen om morgenen de dagene jeg ikke skal på universitetet. Jeg merker at det gjør godt å starte dagen slik, det er nærmest som terapi å regne! En time med sol i ansiktet, fuglekvitter, alle de gode luktene i skogen, stillhet og bevegelse gir verdens beste utgangspunkt for at det skal bli en god dag. Når jeg kommer hjem spiser jeg lunsj, før jeg setter meg til å lese noen timer – med litt fika innimellom, så klart. Det er de beste dagene.

19 thoughts on “Skogsterapi

  1. Dine skildringer er så fine, Ine! 🙂 Nå fikk jeg følelsen av å gå ute i skogen, og det gjorde dagen min også litt bedre. Så, takk! 🙂

    • Ja! For en fin måte å se det på. Nå om våren synes jeg det er spesielt eventyraktig å gå i skogen, for den forandrer seg litt hver eneste dag.

  2. Helt enig! Nå som eksamensstresset nærmer seg setter jeg ekstra stor pris på at jeg bor rett ved Sognsvann. Det er så godt å bare gå ute å puste frisk luft!

  3. Så fint. Her i nord ligger det fortsatt masse snø i skogen. Jeg og samboeren har gått ut på tur, og da «kaver» vi rundt i snøen som noen småunger. Synker ned til lårene, snubler og tryner ufattelig ugrasiøst. Ler og koser oss. Når vi kommer inn er vi trøtte i kroppen på en god måte 🙂

  4. Du har veldig fine turområder nær deg nå! Fint å gå med barnevogn også! Til høyre på bildet pleier det å være sauer om sommeren – koselig for store og små….

    • Føler meg så heldig som har skogen like ved. Vi visste faktisk ikke hvor nære skogen var da vi kjøpte leilighet her. Jeg blir enda litt satt ut og veldig glad når jeg er ute i skogen på bare noen få minutter.

      Og så fint det blir med sauer til sommeren!

  5. Helt herlig! Du har heldig som har skog, men jeg merker at det hjelper mye på humør og sinn å gå 20 min til jobben hver morgen gjennom Lillehammer. I vinter var det litt som å være på ekspidisjon, nå er det bare herlig! Men en tur i skog rensker ennå mer opp i hodet.

Legg igjen en kommentar

