En liten oppdatering / Se min mage (uke 32)

Untitled

Jeg har hatt det litt travelt i det siste med å lese til muntlig eksamen, men nå er den overstått (med respektabelt resultat til og med, hurra!). Nå har jeg igjen å skrive en semesteroppgave i barnelitteratur før jeg får sommerferie. Det er heldigvis hyggelig å holde på med, og gir ikke det samme stresset som å pugge til eksamen. Det er godt å kunne senke skuldrene litt, og ikke minst å kunne pusle med litt andre ting ved siden av studiene.

I dag har vi vært på Ikea og kjøpt kommode, sprinkelseng og bitteliten madrass, badebalje, vaskekluter og annet nødvendig (og ikke minst fint). Vi hadde god hjelp fra mamma og pappa, så det ble en fin liten utflukt. Veldig deilig å ha de babyrelaterte møblene i hus, det er jo ikke så fryktelig lenge til han plutselig kan finne på å komme. Selv om vi så klart satser på at han holder seg i magen et par måneder til! Nå kan vi virkelig sette i gang med forberedelsene, og det gleder jeg meg til.

Etter en periode der jeg har vært veldig sliten, har jeg hatt det mye bedre de siste ukene. Jeg har tatt noen valg som har gitt meg litt mer pusterom, og det har vært viktig og riktig. Nå koser jeg meg med å være gravid, kjenne spark og tenke på alt som skal komme. Det blir en fin vår og sommer!

15 thoughts on “En liten oppdatering / Se min mage (uke 32)

  1. Bra! Det er viktig å få overskudd til det store som kommer! Jeg husker jeg slet veldig med å stå i jobb etter sommerferien i fjor og det var deilig å kunne være hjemme fram til fødselen med tilatelse fra legen (ingen form for tilrettelegging på jobb eller forståelse at det ikke er bare bare å jobbe med småbarn med stor mage). Nyt dagene og finn roen! 😀

  2. Takk for fin stund på verandaen deres! Kjekt. Fint å få være med og handle på IKEA. God pinse!

  3. Så fint, alt sammen! Gratulerer med vel overstått eksamen (og IKEA-tur, haha). Lykke til med oppgaveskriving! Så flott at du føler deg bedre, og så fin du er i lilla! Jeg synes virkelig at han derre lille duden skal holde seg i ro i minst en måned til, altså. God pinse!

  4. Nydelige Ine-min, du gjør meg så glad ❤ Så fint å få enda mer på plass, og å få puste litt ekstra (med magen, hihi).

  5. Tok ned pcn, satte opp IKEA sprinkelseng.

    Snups sover bare i vognbagen, hehe.

    • Hehe. Det sto på senga at den «vokser med barnet» eller noe sånt, så satser på at vi får bruk for den før eller senere uansett! 🙂

  6. Så fin du er! Og så ser det ut som om du har det veldig fint:) Så godt at du har gjort noen valg, forresten. Det er jo ikke alltid så lett å se og forstå at man bør det. God klem fra Karianne:)

  7. Jeg tar det også mer med ro enn vanlig. Og jeg blir ikke lei sparkinga… Denne uka har jeg begynt å kjenne spark i hver ende av magen -samtidig. Moro.

  8. Gratulerer med godt resultat på eksamen! Håper du kjenner på stoltheten over å få det til, det er viktig! 🙂 Det er fint å høre at du tar hensyn til deg selv, det er kjempeviktig for alle, men kanskje spesielt for oss som er litt utsatt for angst og depresjoner. Lykke til med semesteroppgaven. Om du plutselig mangler inspirasjon, så står det mye fint om barnelitteratur på denne bloggen: http://pellinor-engeline.blogspot.no/

  9. Åh, du er sånn klump i halsen-fin med mage! 🙂
    Så fint å dra på en liten Ikeautflukt, og ordne litt småtteri til den lille (mye lite og smått i den setningen)

  10. Godt å høre at du har det bedre nå. Sikkert enklere nå som det er bedre vær og sånt, ikke at jeg vet så mye om det (drittvær i Paris hele tida). Du ser flott ut!

Legg igjen en kommentar

