Sommerplaner

Look down.
Av naturlige årsaker skal ikke Ståle og jeg reise noe sted denne sommeren. Jeg synes ikke det gjør noe. Tenker det blir begivenhetsrikt nok å bli foreldre! Dessuten er det mye fint å gjøre i Oslo. Her er fem ting jeg har lyst til å gjøre i byen vår i sommer:

En Spise frozen yogurt på Yogurt Heaven, og gå ned til Tronsmo for å kikke på bøker etterpå.
To Besøke Mathallen og spise pai på Hello Good Pie.
Tre Gå tur i Frognerparken, kanskje med piknikkurv.
Fire Bli bedre kjent i bydelen vår Østensjø.
Fem Reise ut til en av øyene i Oslofjorden.

I tillegg har jeg lyst til å ha lange frokoster på balkongen med scones, frukt og kaffe, gå masse turer i skogen, plaske med føttene i Nøklevann, lære meg å sy helt enkle ting på symaskin, drikke limonade fra fint glass med fint sugerør, lese bok på balkongen på lyse sommerkvelder, bake pavlova og rabarbrapai, prøve å holde liv i margerittene og pelargoniaene våre og gå barbeint i gresset.

Hva har du lyst til å gjøre i sommer?

13 thoughts on “Sommerplaner

  1. Å, prøv sitronmarengspaien på Hello Good Pie:-) den var super. Og så anbefaler eg veldig å dra til Langøyene! Har sovet i telt der og hoppa fra klippene (men det kanskje må ventes litt med til babyen er større). 😉 veldig fint iallefall!

    • Å men no så eg at dei må stenge Langøyene pga forurensing der…får prøve nåken av dei andre, godt det finnes fleir! 🙂

  2. Markaturer og barbeint i gresset er fine ting! Kjenne på sommervarmen og lufta som er fylt med sommerlukter. Piknikkurv kunne jeg tenke meg. I en park eller utenfor på den lille plenen. Og så skal vi til Paris – første flytur utenlands på flere år pga min flyskrekk. Det blir spennende!
    Mange gode og varme tanker til deg, Ine!

  3. Fritt for å inngå i planene dine, hohohohoho!
    Jeg skal bruke sommeren på å tilbringe mest mulig tid med alle jeg er glad i, etter mine ti måneder i Paris. Jeg skal også være en uke i Nord-Norge, for å nyte stillheten og midnattssola.
    Gleder meg til å høre norsk rundt meg igjen, og til å få ordentlige klemmer (ikke bare kyss på kinnene), og til å besøke de nye stedene som har dukket opp i Oslo siden sist.
    Dette blir en supersommer på alle måter! Jeg føler det på meg!

  4. å, jeg hadde helt glemt om Mathallen! jeg har jo ikke vært i Oslo/Norge på 1,5 år, så det må jeg få meg til når jeg er der om noen uker 🙂 ellers skal jeg være mest hjemme i Nederland og litt i Belgia, og skrive på masteroppgaven min… det blir ikke så spennende, men det er en fin tanke å være ferdig så snart som mulig, og så kan jeg jo dra på piknik og henge i parken og alt sånt også.

    sommeren din blir nok veldig fin, tror jeg 🙂

  5. Det er så deilig at det er sommer! Jeg gleder meg til lange lyse dager uten planer, til å gå langs Mjøsa, til å jobbe på biblioteket, til å lage fine planer med de jeg er glad i, til å lese mange bøker, og til å ha litt Oslosommer.

  6. For noen fine planer. Jeg gleder meg til å lese bøker(ikke pensum!), bade, grille, sole meg, gå tur, være på hytta, få myggstikk(kanskje ikke…), ha spennende sommerjobb, klemme på familien og ha det fint.

  7. Det jeg aller helst vil gjøre i sommer er å gå barbeint i gresset og bare kjenne på sommerfølelsen. Etter et utrolig langt og intensivt år trenger jeg en sommer som bare er nettopp det: sommer. Jeg skal kreve veldig lite av den, og bare gjøre det som faller meg inn.

  8. Her om dagen kom jeg over noe fint, nemlig denne dagboka: http://www.chroniclebooks.com/titles/paper-goods/journals-notebooks/speciality-journals/one-line-a-day-a-five-year-memory-book.html
    Den finnes også i «mammaversjon», nemlig: http://www.chroniclebooks.com/titles/paper-goods/journals-notebooks/speciality-journals/mom-s-one-line-a-day.html
    Jeg tenkte med én gang på deg, siden du snart blir mamma. Tenk så gøy å ha ei dagbok med ett minne fra hver dag av barnets første 5 leveår! 🙂

  9. det høres fint ut, turist i egen by! jeg skal nesten bare jobbe, men skal prøve å dra masse på fjelltur de få fridagene jeg har. nyte nord-norges flotte natur! også skal jeg møte det splitter nye tantebarnet mitt for første gang!! hvis jeg kunne fått velge hva jeg ville, skulle jeg leid et lite hus i danmark med noen venner, lest bøker, ligget på stranden, syklet for å kjøpe is, grillet og drukket vin inn i de sene nattetimer. kanskje neste år 🙂

  10. Det høres ut som veldig fine sommerplaner! Jeg har min første sommerferiedag i dag, og det føles virkelig fint! Jeg skal sommerjobbe en del, i en litt for kjedelig kontorjobb, og nettopp derfor er det så viktig å passe på og ta seg tid til nettopp slike små, fine sommerting som du nevner her 🙂 Jeg vil bruke lang tid på frokost og kaffedrikking de dagene jeg har fri, se igjen gamle klassevenninner, gå turer i skogen for å lukte sommerskog, lese masse fine bøker og bruke lang tid på café.

  11. Dere har jo verdens beste sommer å se frem til! Med baby!
    Selv skal jeg sykle til Nøklevann og bade, ta med kjærsten på en kveldstur til Ekeberg, dyrke parsellen vår og spise egen salat! Lage hjemmelaget is og spise det på balkongen når datteren sove, ta katten ut på en luftetur, vise mine venner fra Sørlandet den fine Mathallen og ta en tur til KEM til å fylle på pensler og farger, gå på uanmeldt besøk og drikke kaffe på en benk. Oh sommer!

Legg igjen en kommentar

