Innspurten / Se min mage (uke 39)

Week 39.
Nå er det fire dager igjen til termin, det er så rart å tenke på! Babyen i magen er fiks ferdig, så nå venter vi bare på at han skal melde sin ankomst. Det kan egentlig skje når som helst, så Ståle og jeg holder oss i Oslo-området. Gjør hyggelige, rolige ting sammen. Går turer i skogen, tester temperaturen i Nøklevann, pusler med forberedelser hjemme. Og hver kveld før vi sovner sier vi tenk om han kommer i natt til hverandre. Men egentlig har jeg på følelsen at han har tenkt å vente litt til.

Packing for the hospital.
Likevel har jeg pakka bagen som skal være med til sjukehuset, bare sånn i tilfelle. Mjuke klær til mor og baby, tøfler, ammeinnlegg, toalettsaker, kamera, bok, helsekort og snacks ligger klart. (Dere som har gjort dette før: Har jeg glemt noe?) Sånne små ting som å pakke fødebag gjør at jeg begriper litt mer hvor veldig, veldig snart vi skal bli en liten familie på tre. Mamma, pappa og en liten en. Så rart.

52 thoughts on “Innspurten / Se min mage (uke 39)

  1. Klær til far? 🙂 og ladere til elektronisk utstyr? Kanskje ting som allerede er pakket. Vær også forberedt på at medbringte bebis klær kanskje ikke er heelt passe 😉 hehe. Og far må passe på å ha med gyldig legitimasjon for å bekrefte farskap! De fleste har jo bankkort med bilde men ikke alle så ja. Lykke til videre! Det går nok veldig bra 🙂

    • Pappaen har pakka sin egen bag! Og kan tenke meg at babyklærne ikke nødvendigvis passer perfekt, ja. Umulig å vite på forhånd hvor stor den som kommer er. Satser på at det ordner seg med litt oppbretting og sånn 🙂

  2. Ååå – du er så FIN! Og så kjenner jeg at jeg gleder meg veldig sammen med dere 🙂
    Masse lykke til ved fødsel – det er en helt fantastisk opplevelse å kjenne hvordan kroppen jobber, tar kontrollen selv, og plutselig gir deg verdens vakreste lille baby.

  3. Bildet av deg er et av de vakreste bildene jeg har sett på lenge! Ååh, det må du ta vare på for alltid. DU er fin.

  4. Åh, jeg elsker det bildet av deg! Du er så fin:-D Igjen, tenk å kunne se så bra ut skikkelig høygravid! Er spent på deres vegne:-D Skulle forresten si fra kollegaen min som var på jobb med meg da dere var innom, at hun synes du var fantastisk flott og at hun mente du så hundre ganger freshere ut som høygravid, enn det hun føler seg på en god dag (og hun er jo ikke gravid engang, bare verpesjuk), hihi!

  5. Å, så spennende! Og så flotte bilder du legger ut av deg selv for tida, helt herlig 😀 Nyt dagene, uansett hvor kort eller lenge minsten venter!

    • Tusen takk, Ane! Blir spennende å se når han har tenkt å komme. Merker at dagene begynner å bli litt lange nå. Vente, vente.

  6. Tøft gjort å legge ut bilde av deg selv slik! Du er vakker!

    Hva du har glemt? Kan være fint å ha med en notatbok og penn, fuktighetskrem og brystvortekrem og mobilen med lader.

    Ønsker deg lykke til med fødsel og barseltid!

  7. Hei, herlig blogg!
    Har en sønn på 4,5 år men husker likevel dagene på sykehuset etter fødselen som om de var i går.
    Jeg ville tatt med egne bind, tynne men lange, for de bleiene man får på sykehuset er både ukomfortable og gjør det vanskelig å gå 😛
    Og sånn brystvortekrem man får på apoteket er et must, for de blir såre uansett 🙂
    Og jeg savnet et litt pent antrekk å dra hjem i, for man føler seg ikke så flott sånn rett etter fødselen.
    Ellers stoooorkoste vi oss på sykehuset med den nye verdensborgeren og selv syns jeg at det å føde var en fantastisk opplevelse! Virkelig!
    Lykke til og ikke stress, det kroppen din som gjør jobben, enjoy the ride!
    Klem

  8. Å, eg blir varm i sjela av biletet og det du skriv. Du er fin! Eg hugsar godt kjensla av å vera så nære – babyen er liksom så langt unna fordi ein aldri har sett han, men samstundes er han jo sååå nære, sånn fysisk. (Min vesling er tre år i dag, og eg blir ekstra vemodig på ein sånn dag …) Vi budde på Oppsal og gjekk (svært) rolege turar i Austmarka rett før fødselen, sånn som dykk. Sukk! Det var sol og sommar, og tida stod stille.

    Det ser ut som om du har pakka alt som trengst. Kamera er sjølvsagt viktig, og i dag angrar eg på at eg ikkje tok fleire filmar med mobilen. Uansett treng ein ikkje så mykje som ein trur, eg pakka alt for mykje. Strikketøyet fekk eg i alle fall ikkje bruk for;-) Og mannen kan jo reisa heim og henta det som manglar, dersom det blir krise. Masse, masse lukke til med innspurten og fødselen, når den tid kjem. Klem til deg!

    • Så fint å lese det du skriver, kjenner meg veldig igjen.

      Helt sant at mannen kan reise hjem for å hente ting, det er jo ikke lange vegen å dra.

      Tusen takk!

  9. Åh så fint! Jeg husker den følelsen kjempegodt, det er en så fin og rar følelse- ta godt vare på den! Jeg tror du har husket det meste- min fødsel gikk så fort for seg at jeg ikke fikk tid til å åpne fødebagen en gang! All snacks og lesestoff og alt jeg hadde forberedt fikk jeg ikke bruk for.
    Masse lykke til med innspurten!

  10. So flott du tek deg ut med baby i magen og badekle! So rart og fint det må vere å vere so nære termin og familieauke. Kjekt!

  11. Så fin du er! Utrolig vakkert bilde! Lykke til med de neste dagene og fødselen. Gleder meg på dine vegne 🙂

  12. Tipser deg om YT «etter trening»!! Har flere venninner denne drikken har funka godt for 🙂 Energidrikk. Lykke til!! Spennende!!

  13. Tvi tvi med siste del av «gravid-reisen»! Fint å følge deg – du klarer balansen mellom å dele og ikke bli for privat. Fint!

    Vet ikke hvordan dere har planlagt rammene for fødsel, men har hørt andre har brukt musikk for å slappe av og presse på…

    • Takk for det! Vi har tenkt på musikk, ja. Er bare litt usikker på hva som egner seg, hehe. Skal gi min kjære i oppgave å lage noen spillelister med ting jeg liker.

  14. Så utrolig flott du er, Ine!!:) Heier på deg!
    Klem Kamilla (fra NOR4310/Anne Lines venninne;)

  15. Nå er det nære, – så utrolig spennende! Jeg har termin ca. en måned etter deg, så jeg må nok vente litt til. Lykke til i alle fall!

  16. Oi, så flott du ser ut! Masse lykke til – dager over termin er som sirup, men i ettertid virker det som de gikk altfor fort og man angrer på alt man ikke fikk gjort (jeg gikk 13 dager over. Kjentes altfor lenge da, men nå er det et fint minne om noen ekstra ventedager på verdens fineste jente!).

    Tips til fødebag: sånn Solo småkartong med jordbærsmak var fantastisk under fødselen, fikk opp blodsukker uten å være kvalmende og kan drikkes med sugerør (som betyr at mannen kan holde den for deg uten at det blir søl, mens du river deg i håret eller noe…). Og selv om den tar opp masse plass, ville jeg faktisk tatt med ammepute. Man ammer veldig mye på sykehuset samtidig som skuldrene gjerne er ganske høye, og hodeputene fra sykehussenga er nokså plundrete og passer ikke helt til formålet.

    Heia, heia, heia deg (og takk for fin blogg forresten – har ikke kommentert før men leser fast:-)

  17. Neida! Når babyen kommer om sommeren trenger du bare ei lue og noen helssetepper pluss bleier. Det ordner seg! Og mitt beste tips er hold ut selv om det er grisevondt, du klarer det, og etterpå er det en baby der! Og må du sy så order det seg også. Alt ordner seg selv om du har et par måneder med unntakstilltand foran deg. Pappaen og. Inderlig lykke til! Klem!

Legg igjen en kommentar

